ÖĞRENME AŞAMASI 2
Eğitici evlatlara numune olaraktan ;başparmağını makasın bir gözüne diğer parmağını da öbür gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa manevralarını yapar. Sonradan evlatlara makasları vererek benzer manevraları gerçekleştirmelerini karşılar.
Öğretmen ya 1 kartpostalı veya çember biçimini çocuğun gözünün önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan nasıl taraflar temin edeceğini sergiler. Bu arada birçok kıyaslamada gerçekleştirilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu aşamada veletin makas tuttuğu kolun dirseğinin yükselmemesine önem verilmelidir.
ÖĞRENME SÜRECİ dört
Bu süreçteki gayemiz şeritlerden ufak kısımlar kesebilmektir. Bu nedenle 1 el ile makası açın, öteki el ile de kesilmeye yakın mahâlde kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kati. Çocukların bunları yapmasına fırsat tanıyın.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI beş
MAKSAT:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen gayeye mütenasip çalışma sayfasını belirler. çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden yüksek olmamalı ve çocuk 1 defada kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa örnek olarak yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada ehemmiyetli olan kusursuz çizgilerin yukarısından kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ altı
MAKSAT: Düz bir hat üstünden yüksek şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde 20 ya da 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Hazırlanan kağıtların tam orta kısmına kalınca bir hat çizer ve yakışır yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve tam kapatmadan hat üzerinde bitimine ulaşana dek kes.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 7
AMAÇ: Dikdörtgen kesme: bu çalışma için kalınca 1 kağıdın orta kısmına bir dikdörtgen çizilir. Öğretmen, veletlere kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına çok önem verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme işlemi köşeye gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın bitimine kadar imal edilir.
KAVRAMA AŞAMASI 8
MAKSAT: Eğik hat üstünden kesme: Bu çalışma için üzerinde eğik çizgilerin olduğu rastgele 1 kartpostal yada üstünde eğik çizgilerin olduğu bir çalışma sayfası faydalanılabilir ya da alt taraftaki resimden 1 çıktı alın. çocuklara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de ifade edilebilir. Bu mertebede makas değil, kesilecek hat yassı olarak makasın ilerisinde tutulur. evvel dış çizgiler,daha sonra eğik çizgiler biçilir.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 9
GAYE: Dış çizgiden içeriye gerçek kesebilme: bu çalışma için öğretmen evvelden 1 numune hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını karşılar. Bu çalışmada çocuklarla beraber hareket edilir. Önce dik dörtgen kesilir daha sonra kalın çizgiden ince çizgilere dek biçilir. Çocuklar kesme yöntemine başlayınca öğretmen ke ke ke en sonunda da kes diyebilir ki çocuklar çizginin bitiminde zamanında dursun.
ÖĞRENME AŞAMASI 10
AMAÇ:Köşe kesme: Bu sebeple çocuklara kare,dik dörtgen vb. köşeli şekiller eskiden çizilip verilebilir. Çocuklar evvel kareleri çizgi yüzünden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yassı olarak varana kadar çevrilir ve 1 sonraki kenera kadar biçilir (Çocuklar çoğunlukla kağıt yerine makası çevirirler)
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 9
GAYE: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. bir çalışma yapma olanağı yakalayabilir böylelikle süreç bitiminde açığa bir malzeme çıkmış olur. Eğik hat çocuklarla kıyıya kadar kesilebilir,peşinden kağıt düz çizgi makasın önüne gelene kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye hangi kısımdan başlanıldığı önemli değildir. mühim olan çizgilerin düz tarzda makasın önünde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder