Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede belirlenen gaye ve niyetleri elde etmek için yönetici yoluyla planlanmış, düzenlenmiş menşelerin (beşer, bilgi, parasal ve maddi v.b) yaraşır olaraktan yönetilmesinde yöneticiye yaver olan kimsedir.
GÖREVLER
Büronun en üretken şekilde çalışmasını karşılamak üzere, - Büro yönetimi aşamalarını devam ettirir,- gelen giden evrak ile dosyalama süreçlerini yürütür,- Telefon müzakerelerinin ifa edilmesi, gelen makale ve imajların idareciye aktarılması, buluşmaların düzenlenmesi, davetlilerin karşılanması görevlerini yapar,- Müdür için gereken evrakları hazırlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Gezi organizasyonu yapar,- Büroya ilişik araç gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en etkili şekilde kullanılmasını temin eder.
Faydalanılan ALET Ve Malzemeler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, vitrinli dolap vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU NİTELİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (olağan ve sıvı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenli,- insan oğlunu tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
İŞ ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. Çalışma zamanları ekseriyetle düzenlidir. Fakat çalıştığı işyerine bağlı olarak akşamları geç saatlere veya hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma çevresi bilgi, belge ve beşer ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla iletişimde bulunurlar.
İŞ ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı dereceli olanların mesele bölümü oldukça enli olup, kamu-has sektöre ilişik sayısız kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha çok aşırı hissedilmesi, bu yerde eğitilmiş beşer eforuna duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
MESLEK Öğretiminin VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Kadın Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kesimi ile Sıhhat İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca imal edilen öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan olan programlara istedikleri takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN SÜRESİ VE İÇİNDEKİLER
Öğrenim zamanı 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve öğretim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Dış Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Kuralları, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Genel iletişim, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Kuralları, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Teknikleri ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. Çalıştıkları ticarethanede yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğrenim süresince koşulları mütenasip olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kuruluşu Genel Müdürlüğünün elde ettirdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş var olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden muhakkak bir ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. özel sektörde işe koyulan iş elemanı işyerinin kapasitesine bakarak çoğunlukla asgari ücretle işe yola çıkarak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi istifade edilme malumat ve becerisi gibi spesiyaliteleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. Vekil konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA FAZLA TEFERRUATLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER
- alakadar Öğrenim Kurumları,- Türkiye maslahat Şirketi Umimi Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- İçerisinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder