29 Temmuz 2012 Pazar

gebze ofis ürünleri tel

Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIMLAMA

İşletmede saptanan maksat ve gayeleri başarmak için yönetici tarafından stilize edilmiş, koordine edilmiş menbaların (beşer, bilgi, parasal ve maddi v.b) uygun olaraktan yönetilmesinde müdüre yardımcı olan ferttir.

GÖREVLER

Büronun en etkili tarzda çalışmasını sağlamak üzere, - Ofis yönetimi aşamalarını yürütür,- gelen giden dökuman ile dosyalama işlemlerini yürütür,- Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen makale ve görüntülerin vekile (yöneticiye) ulaştırılması, buluşmaların düzenlenmesi, konukların karşılanması faliyetlerini yapar,- İdareci için gerekli evrakları hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin donanımların bakımı, tamirini gerçekleştirir ve en verimli tarzda yararlanılmasını karşılar.

KULLANILAN ALET Ve Gereçler

- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, kabin vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)

MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU VASIFLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye

fotokopi kağıdı

a4 fotokopi kağıdı

a4 kağıt

koli bantları

çay satışı

dosya

kağıt

post it

kalem

bant

hesap makinası

etiket

klasör

makas

zarf

kaşe

ayraç

tükenmez kalem

dolma kalem

dispenser

tuvalet kağıdı

toz şeker

küp şeker

çöp kovası

çöp torbası

kağıt havlu

kartuş

toner

drum

şerit

tahta kalemi

yazı tahtası

ecza dolabı

evrak rafı

Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (mumtazam ve akışkan bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- fertleri tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.

ÇALIŞMA ÇEVRESİ VE KOŞULLARI

Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. Çalışma saatleri ekseriyetle düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere yahut hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma çevresi bilgi, belge ve insan ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla irtibatta bulunurlar.

İŞ ALANLARI VE mesele BULMA OLANAKLARI

- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi öğrencisi olanların iş bölümü olabildiğince enli olup, kamu-husisi sektöre ilişkin hayli kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş beşer gücüne duyulan ihtiyacı artırmaktadır.

MESLEK Eğitiminin VERİLDİĞİ Mahaller

Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere ilişkin iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik kesimi ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sahayı, Anadolu Kadın İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Sağlık Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca ifa edilen Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara istedikleri takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.

ÖĞRETİMİN VAKTİ VE İÇERİĞİ

Öğretim süresi 2 yıldır. Öğrenciler öğrenim ve eğitim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Yabancı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Kuralları, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Genel İletişim, Örgütsel Hareket, Dosyalama ve Arşivleme Usülleri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Kuralları ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.

MESLEKTE İLERLEME

Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. Çalıştıkları işyerinde yönetimin yüksek kademelerine çıkabilirler.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU

Öğrenim süresince koşulları yaraşır olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Umimi Müdürlüğünün verdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş var olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden muhakkak bir ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. has sektörde işe koyulan meslek elemanı işyerinin kapasitesine nazaran genelde asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma malumat ve becerisi gibi özellikleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.

DAHA FAZLA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,- Türkiye İş Kurumu Umimi Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- Yapısında İş Danışma Merkezi olan Türkiye mesele Şirketi İl ve Şube Müdürlükleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

kırtasiye ofis malzemeleri ofis malzemesi büro malzemeleri büro malzemesi temizlik malzemeleri temizlik malzemesi kırtasiye malzemeleri kırtasiye malzemesi ofis marketi ofis market ofis kırtasiye online kırtasiye fotokopi kağıdı a4 fotokopi kağıdı a4 kağıt koli bantları çay satışı dosya kağıt post it kalem bant hesap makinası etiket klasör makas zarf kaşe ayraç tükenmez kalem dolma kalem dispenser tuvalet kağıdı toz şeker küp şeker çöp kovası çöp torbası kağıt havlu kartuş toner drum şerit tahta kalemi yazı tahtası ecza dolabı evrak rafı