Büro Yönetimi ve Sekreterlik BELİRTME
İşletmede saptanan gaye ve gayeleri başarmak için vekil yoluyla stilize edilmiş, düzenlenmiş menşelerin (insan, bilgi, parasal ve maddi v.b) mütenasip olaraktan yönetilmesinde müdüre muavin olan zattır.
GÖREVLER
Büronun en üretken biçimde çalışmasını sağlamak üzere, - Ofis yönetimi süreçlerini yürütür,- gelen giden dökuman ile dosyalama süreçlerini sürdürür,- Telefon müzakerelerinin ifa edilmesi, gelen yazı ve fotoğrafların yöneticiye aktarılması, randevuların düzenlenmesi, misafirlerin karşılanması işlerini yapar,- Müdür için lüzumlu belgeleri ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ilişik ekipmanların onarımı, bakımını sağlar ve en verimli tarzda yararlanılmasını temin eder.
Kullanılan ALET Ve Malzemeler
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (olağan ve sıvı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenli,- fertleri tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
ÇALIŞMA ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. iş saatleri umimiyetle düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere yada hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma çevresi bilgi, belge ve insan ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öteki çalışanlarla haberleşmede vardırlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE mesele BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi diplomalı olanların iş sahayı bihayli geniş olup, kamu-husisi sektöre ait pekçok kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha aşırı hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan ihtiyacı artırmaktadır.
Meslek Öğretiminin VERİLDİĞİ Mevkiler
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
İş EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik kesimi ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Kız İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kısmı ile Sağlık İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca meydana getirilen öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN VAKTİ VE İÇERİĞİ
Eğitim müddeti 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğrenim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Farklı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Genel iletişim, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Teknikleri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-has Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Kuralları ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. işledikleri (çalıştıkları) firmada yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları mütenasip olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Umimi Müdürlüğünün temin ettiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden belirlenmiş 1 ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ait kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. Özel sektörde işe girişen meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre genelde asgari ücretle işe başlayarak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi istifade edilme bilgi ve becerisi gibi hususiyetleri de göz önünde bulundurularak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- alakadar Öğrenim Kurumları,- Türkiye iş Kuruluşu Umimi Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- İçinde İş Danışma Merkezi var olan Türkiye mesele Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder