BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 2
Hoca veletlere numune olarak ;başparmağını makasın 1 gözüne diğer parmağını da başka gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa manevralarını yapar. Sonra veletlere makasları paylaştırarak aynı manevraları gerçekleştirmelerini sağlar.
Öğretmen ya 1 kartpostalı yahut çember usulünü çocuğun gözleri önüne getirerek makasın ağzıyla kağıttan ne şekilde bölümler alacağını belirtir. Bu mesafede bi hayli kıyasda meydana getirilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu aşamada veletin makas tuttuğu kolun dirseğinin havaya kalkmamasına dikkat edilmelidir.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ dört
Bu aşamadaki niyetimiz şeritlerden ufak kısımlar kesebilmektir. Bundan dolayı bir el ile makası açın, diğer el ile de kesilmeye benzeyen çevrede kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kati. Çocukların bunları yapmasına fırsat tanıyın.
KAVRAMA AŞAMASI beş
AMAÇ:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen maksata mütenasip çalışma sayfasını hazırlar. iş sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden uzun olmamalı ve çocuk bir kezde kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa model olarak yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada ehemmiyetli olan tam çizgilerin üstünden kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 6
AMAÇ: Yassı 1 çizgi yukarısından yüksek şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi yada 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Belirlenen kağıtların kusursuz orta tarafına kalınca 1 çizgi çizer ve uygun yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve kusursuz kapatmadan çizgi üstünde sonlarına ulaşana dek kes.
KAVRAMA AŞAMASI yedi
GAYE: Dikdörtgen kesme: bu iş için kalınca bir kağıdın ortasına bir dik dörtgen çizilir. Öğretmen, evlatlara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına fazla ehemmiyet verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme aşaması kıyıya gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonlarına dek imal edilir.
ÖĞRENME AŞAMASI 8
AMAÇ: Eğik hat üstünden kesme: Bu iş için üzerinde eğik çizgilerin olduğu rastgele bir kartpostal yada üzerinde eğik çizgilerin bulunduğu 1 iş sayfası kullanılabilir veya alt taraftaki resimden bir çıktı alın. çocuklara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de denilebilir. Bu basamakta makas değil, kesilecek çizgi yatay olaraktan makasın ilerisinde kalır. evvel dış çizgiler,sonra eğik çizgiler biçilir.
KAVRAMA AŞAMASI 9
MAKSAT: Dış çizgiden içeriye gerçek kesebilme: bu çalışma için öğretmen önceden 1 numune hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını temin eder. Bu çalışmada çocuklarla birlikte hareket edilir. Önce dikdörtgen kesilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere dek kesilir. Çocuklar kesme işlemine başlayınca öğretmen ke ke ke en sonunda da kes laflayabilir ki çocuklar çizginin bitiminde zamanında dursun.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 10
AMAÇ:Köşe kesme: Bu sebeple veletlere dört köşe,dik dörtgen vebenzeri. köşeli şekiller eskiden çizilip verilebilir. Çocuklar önce kareleri hat yüzeyinden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne düz olarak ulaşana kadar çevrilir ve bir sonraki kenera dek kesilir (Çocuklar genellikle kağıt alanına makası çevirirler)
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 9
GAYE: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. bir çalışma yapma olanağı yakalayabilir böylelikle süreç sonunda ortaya 1 malzeme çıkmış olur. Eğik hat çocuklarla kenera dek kesilebilir,ardından kağıt düz çizgi makasın önüne ulaşana dek çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu mesafede kesmeye ne gibi kısımdan başlanıldığı mühim değildir. mühim olan çizgilerin düz biçimde makasın önünde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder