Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede karara varılan gaye ve gayeleri başarmak için vekil tarafından planlanmış, düzenlenmiş kaynakların (beşer, bilgi, parasal ve parasal v.b) mütenasip olarak yönlendirilmesinde yöneticiye yaver olan insandır.
Misyonlar
Ofisin en üretken biçimde çalışmasını temin etmek üzere, - Büro yönetimi aşamalarını yürütür,- gelen giden dökuman ile dosyalama aşamalarını yürütür,- Telefon müzakerelerinin gerçekleştirilmesi, gelen makale ve fotoğrafların vekile (yöneticiye) iletilmesi, randevuların belirlenmesi, davetlilerin karşılanması faliyetlerini yapar,- Müdür için gereken belgeleri ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ait teçhizatların bakımı, tamirini yaptırır ve en verimli biçimde faydalanılmasını sağlar.
Faydalanılan ALET VE Gereçler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, kabin vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU ÖZELLİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel beceriyi güçlü (mumtazam ve sıvı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenilir,- kişileri tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.
İŞ ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. Çalışma zamanları çoğunlukla düzenlidir. Fakat çalıştığı işyerine bağlı olaraktan akşamları geç saatlere yada hafta sonları çalışma yapabilirler. çalışma çevresi malumat, belge ve beşer ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla iletişimde vardırlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı dereceli olanların iş sahayı bihayli enli olup, kamu-özel sektöre ilişik sayısız kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının gitgide daha fazla fazla hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş insan enerjisine duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
İş Eğitiminin VERİLDİĞİ Mevkiler
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere ilişkin iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
İş EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik tarafı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Kadın Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Esenlik İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden veya liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
EĞİTİMİN MÜDDETİ VE İÇERİĞİ
Eğitim zamanı 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve öğretim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Dış Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teorileri, Hukukun Ana Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Genel iletişim, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Usülleri, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Teorileri ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çaba harcadıkları işyerinde yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları mütenasip olan öğrenciler Büyük Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Umimi Müdürlüğünün sağladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden belirlenmiş bir ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ait kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. has sektörde işe başlayan meslek elemanı işyerinin kapasitesine nazaran çoğunlukla asgari ücretle işe yola çıkarak, deneyimi arttıkça dış dil bilgisi, teknolojiyi istifade edilme bilgi ve becerisi gibi spesiyaliteleri de göz önüne alınarak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA ÇOK DETAYLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Öğretim Kurumları,- Türkiye İş Kuruluşu Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- İçinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder