ÖĞRENME SÜRECİ 2
Eğitici veletlere model olarak ;başparmağını makasın bir gözüne başka parmağını da öbür gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hamlelerini gerçekleştirir. Sonra evlatlara makasları dağıtarak benzer hareketleri yerine getirmelerini karşılar.
Öğretmen ya bir kartpostalı ya da daire formunu küçük çocuğun gözleri önüne getirerek makasın ağzıyla kağıttan nasıl kısımlar temin edeceğini sergiler. Bu mesafede bi hayli teşbihde elde edilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu süreçte küçük çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin kalkmamasına dikkat edilmelidir.
ÖĞRENME AŞAMASI dört
Bu süreçteki kastımız şeritlerden ufak taraflar kesebilmektir. Bundan dolayı bir elle makası açın, başka el ile de kesilmeye yaklaşan alanda kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve maktu. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.
KAVRAMA SÜRECİ 5
MAKSAT:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen gayeye yakışır iş sayfasını ayarlar. Çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden yüksek olmamalı ve çocuk bir kezde kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa numune olarak yönergeler sağlar;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada ehemmiyetli olan tam çizgilerin yukarısından kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
ÖĞRENME SÜRECİ 6
GAYE: Yatay bir hat üstünden yüksek şeritler kesme: bu çalışma için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi ya da 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Belirlenen kağıtların kusursuz orta kısmına kalınca bir hat çizer ve yaraşır yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve kusursuz kapatmadan çizgi üzerinde sonuna gelene kadar kes.
ÖĞRENME AŞAMASI yedi
AMAÇ: Dik dörtgen kesme: bu çalışma için kalınca bir kağıdın ortasına 1 dik dörtgen çizilir. Öğretmen, çocuklara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına fazla itibar verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme süreci kıyıya gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonuna kadar gerçekleştirilir (yapılır).
ÖĞRENME SÜRECİ sekiz
MAKSAT: Eğik hat yukarısından kesme: Bu çalışma için üzerinde eğik çizgilerin olduğu herhangi 1 kartpostal veya üstünde eğik çizgilerin bulunduğu 1 çalışma sayfası faydalanılabilir yahut aşağıdaki resimden 1 çıktı alın. evlatlara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de ifade edilebilir. Bu mertebede makas değil, kesilecek hat düz olarak makasın önünde bulundurulur. önce dış çizgiler,daha sonra eğik çizgiler biçilir.
ÖĞRENME SÜRECİ 9
AMAÇ: Dış çizgiden içeriye hakiki kesebilme: bu çalışma için öğretmen eskiden bir numune hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını temin eder. Bu çalışmada çocuklarla beraber hareket edilir. önce dikdörtgen biçilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere dek kesilir. Çocuklar kesme yöntemine başlayınca öğretmen ke ke ke en bitiminde da kes laflayabilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 10
GAYE:Köşe kesme: Bundan dolayı evlatlara kare,dik dörtgen vebenzeri. köşeli şekiller vaktiyle çizilip verilebilir. Çocuklar evvel kareleri hat yüzünden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yassı olaraktan ulaşana dek çevrilir ve bir sonraki kenera dek biçilir (Çocuklar çoğunlukla kağıt vaziyetine makası çevirirler)
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 9
GAYE: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vebenzeri. 1 çalışma yapma olanağı yakalayabilir böylece süreç bitiminde açığa bir malzeme çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla köşeye kadar kesilebilir,arkasından kağıt yatay çizgi makasın önüne gelene kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye ne gibi kısımdan başlanıldığı ehemmiyetli değil. önemli olan çizgilerin düz tarzda makasın ilerisinde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder